Aanleverspecificaties
Jullie hebben bij ons ruimte gereserveerd voor een advertentie of een bedrijfsreportage. Daar zijn wij superblij mee! Wij hanteren wel een aantal aanleverspecificaties én afspraken rondom de branded content om te voorkomen dat er misverstanden of teleurstellingen ontstaan.
Hieronder vind je een overzicht van de aankomende edities, compleet met alle deadlines.
| Editie | Verschijningsweek | Deadline reservering | Deadline drukklare PDF | Deadline aanlevering los materiaal |
|---|---|---|---|---|
| Wintereditie 2025 | week 50 (8-14 december) | vr. 28-11 2025; 17:00 uur | wo. 3-12 2025; 12:30 uur | vr. 28-11-2025; 17:00 uur |
| Lente-editie 2026 | week 13 (23-29 maart) | vr. 13-03-2025; 17:00 uur | wo. 18-03-2025; 12:30 uur | vr. 13-03-2025; 17:00 uur |
| Zomereditie 2026 | week 26 (22-28 juni) | vr. 12-06-2025; 17:00 uur | wo. 17-06-2025; 12:30 uur | vr. 12-06-2025; 17:00 uur |
| Herfsteditie 2026 | week 39 (21-27 september) | vr. 11-09-2025; 17:00 uur | wo. 16-09-2025; 12:30 uur | vr. 16-09-2025; 17:00 uur |
| Wintereditie 2026 | week 50 (7-13 december) | vr. 27-11-2025; 17:00 uur | wo. 02-12-2025; 12:30 uur | vr. 27-11-2025; 17:00 uur |
Branding & Advertising
Jullie hebben bij ons advertentieruimte gereserveerd. Daar zijn wij superblij mee! Wij hanteren wel een aantal aanleverspecificaties, om te voorkomen dat er misverstanden of teleurstellingen ontstaan.
Bij voorkeur ontvangen wij publicatieklare advertentie. Deze dient als pdf te worden aangeleverd. De huidige PDF standaard voor kranten is GWG2015_NewspaperAds_CMYK. Maar ook de oude versie 4 (NewspaperAds_1v4) wordt nog ondersteund.
Informatie en profielen NL: printarena.nl Volgens deze standaard profielen dienen pdf bestanden te worden gecreëerd en gecontroleerd. In Nederland spreekt men vaak over een ‘Certified pdf’, maar naast de Certified pdf zijn er nog vele leveranciers die producten leveren voor het maken en controleren van goede pdf bestanden. Op printarena.nl is alles te vinden voor het juist aanmaken van een pdf (o.a. icc profielen, pdf profielen en het ‘Technisch overzicht voor vormgeving’).
Indien wij niet-tijdig, geen of niet-bruikbaar materiaal hebben ontvangen, plaatsen wij enkel het bedrijfslogo met adresgegevens in het gereserveerde formaat.
Lukt het niet om een publicatiewaardige advertentie aan te leveren, helpen wij graag met de opmaak van een basisadvertentie, bestaande uit een foto, een korte tekst en het logo. Neem daarbij in acht dat wij geen ontwerpbureau zijn dat eindeloos ontwerpen aanlevert. Wij produceren één opmaak voor een standaard basisadvertentie op basis van een duidelijke instructie met wat in hoofdlijnen de bedoeling is. In dat geval hebben wij voor de gestelde deadline logo’s (in EPS of PDF) beeldmateriaal als zijnde foto's in hoge resolutie, een indicatie voor de bijbehorende tekst e.d. nodig, samen met een aantekening van hoe de advertentie er in hoofdlijnen uit moet komen te zijn. Dan kunnen wij één basisadvertentie in het juiste formaat voor jullie opmaken (inclusief één correctieronde).
Indien wij niet-tijdig, geen of niet-bruikbaar materiaal hebben ontvangen of niet tijdig een reactie op het gemaakte ontwerp voor de basisadvertentie hebben ontvangen, plaatsen wij enkel het bedrijfslogo met adresgegevens in het gereserveerde formaat.
Branded Content
Jullie hebben bij ons voor één of meerdere uitgaves van Van Harte branded content (een advertorial / bedrijfsreportage) gereserveerd, waarvoor hartelijk dank. Nadat wij de overeenkomst met elkaar hebben beklonken, maken journalist/copywriter en fotograaf afzonderlijk van elkaar een afspraak met jullie.
Op basis van jullie verhaal en wensen, wordt een tekstvoorstel gegenereerd dat jullie op voorhand krijgen te lezen. Op het eerste tekstvoorstel zit één correctieronde. Opmerkingen, correcties ed. worden doorgevoerd. Wij werken met korte lijnen en strakke deadlines. Daarom is het noodzakelijk om je aan de aangegeven deadlines te houden. Indien wij niet-tijdig of geen reactie op het tekstvoorstel krijgen, gebruiken wij de tekst uit het geleverde tekstvoorstel.
Ondertussen komt ook de fotograaf langs die, al naar gelang de gereserveerde ruimte, 1-3 foto’s maakt. Fotografie gaat in overleg, maar is wel altijd op de bedrijfslocatie. In overleg met de fotograaf geven jullie aan welke foto of foto’s jullie voorkeur genieten. De foto’s voor publicatie in Van Harte worden exclusief voor Van Harte gemaakt. Wensen jullie de foto’s ook voor andere doeleinden te gebruiken, moeten jullie rechtstreeks met de fotograaf afspraken daarover maken. Indien jullie de rechten over de gemaakte foto’s niet van de fotograaf hebben gekocht, mogen deze foto’s enkel en exclusief voor publicatie(s) in Van Harte of andere uitgaven van de uitgever worden gebruikt. Uiteraard is het ook toegestaan om eigen of reeds eerder gebruikte foto’s bij ons aan te leveren en te gebruiken. Daarbij checken wij slechts de kwaliteit van de foto’s. Wij gaan er altijd vanuit dat geleverde foto’s en afbeeldingen rechten-vrij door ons zijn te gebruiken. Indien dat niet het geval is, ligt de aansprakelijkheid daarvoor uitsluitend bij degene die de foto’s en/of afbeeldingen bij ons heeft aangeleverd.
Nadat de gecorrigeerde tekst en de foto’s bij de ontwerper zijn binnengekomen, wordt in de studio een ontwerp gemaakt. Dit ontwerpvoorstel wordt voor publicatie naar jullie toegezonden. Ook op het ontwerpvoorstel zit één correctieronde. De opmaak van de branded concent is altijd in de huisstijl van Van Harte. Wij werken met korte lijnen en strakke deadlines. Daarom is het noodzakelijk om je aan de aangegeven deadlines te houden. Indien wij niet tijdig of geen reactie op het gemaakte ontwerp voor de branded content hebben ontvangen, gaan wij er vanuit dat jullie akkoord zijn en wordt het geleverde voorstel gepubliceerd.